När olyckan är framme............

Ja det kan hända på några sekunder, så lever mitt barnbarn och hans familj. En liten kille på dryga 4 år med denna sjukdom och massor med bus och spring i benen. Ja igår hände olyckan som inte får hända!!!

Albin leker med sin stora syster ute och ramlar och slå huvudet han har hjälmen på sig som han alltid har. 


Får sig en rejäl smäll i pannan, ögonbryntet så det sväller, sväller det går inte hål och blöder, men sväller. Upp på akuten och blir inlagd omgående. Läkaren säger att det är dom små blödningarna som kan vara farliga.............ja det är ju inte så positivt att få höra men väldigt viktigt för familjen. Så då har Albin tillbringat ännu en natt på avdelningen.
När skall detta vända, jag lider som mormor och mamma när jag ser vad denna min älskade barns familj får genomgå. Oro,panik förtvilan, ja om några skall ha tapperhetsmedalj så är det Maria och Andreas det finns inga, nej inga föräldrar som dessa två som är så starka och kämpar.

Som tur var så är ju Albin som vanligt en kämpe ingen embla salva i armen osv han fixar det mormors superhero.
Men Abbes värde har gått ner, lite oroväckande för oss så nu skall det tas prover oftare. Han är ju ett barn med väldigt väldigt låga värden, och ligger ju hela tiden i den stora riskzonen som många andra barn inte gör. 

Vad jag känner som mormor varför finns det inte hjälpmedel för dessa barn med ITP, en cykerhjälm hjälper inte, skyddar inte hela huvudet osv????????? Det är ju det som är så farligt när man är ett aktivt barn fast man har en sån sjukdom. Dom små liven skall ju inte bli hemmade för att man har en sjukdom som denna utan få förutsättningar att allt skall kunna funka. 

Ja kan jag få dela ut en tappethetsmedalj eller guldstjärna eller något annat så skulle jag göra detta omgående jag lovar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mitt älskade barn Maria, Mamma beundrar dig och du är stark trots alla motgångar. 

Mina älskade barnbarn, det finns inga barn som jag älskar mer än Er båda!

Från Mormor 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0