När jag var ung och hade mina barn små

Ja jag hade ett barn som var allergisk, inte lite utan hon tålde inget. När hon gick på dagis fick jag laga mat och baka, fixa sylt osv och ta med mig. Hon kunde inte äta maten som dagis gjorde men fick vi kompensation nej!

Fick jag ersättning för att laga all denna mat, baka osv nej! Samma sak var det när hon började skolan. Mat med sig i ryggsäcken för skolan kunde inte garantera att hon fick den mat som hon kunde äta.

Själv har jag gått upp varje dag 05:15 när mina barn var små fram till tonåren hade fixat allt innan på kvällen med kläder men på morgonen så skulle sängkläder i maskinen innan man for på jobbet....typ runt 06:00.  Det skulle smörjas fixas frukost för det fixade man inte på dagis .....osv. Ja jag klagar inte men, jobbigt var det. Jag har haft ett barn som inte har kunnar gå på sina fötter, hållt i sin penna i skolan och skrivit sina bokstäver a,b,c osv.......

Men hon är vuxen nu, lever med sin allergi men klagar aldrig. Ont har hon jag vet för jag är mamma och känner hennes hud hennes händer fötter osv.  

Så lite trötthet och huvudvärk och en finne på näsan vad är det!!!!!!


/Mamma Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0