Söndag i Stockholm

Hur kul är det när det bara regnar och regnar. Håller precis på att kolla resor. Blir nog till Mallis och Alcudia tror att det skulle bli bra. Den här helgen har inte varit kul, har knappt  varit utan för dörren regn regn regn, och hemma i Sundsvall är det snö snö snö oooohhh vad underbart. Är det vinter ja då skall det var det. Har  bakat och gjort fiskgryta nu har jag inte ätit rött kött på 3 veckor och jag tycker det funkar bra. Käkar fisk så mycket jag kan och även skaldjur. Ett tips från sköterskan när jag fick mina sprutor. Ja jag tror det funkar. .....men man kan kanske käka rött kött någon gång.Känner mig bättre är lite piggare har inte så himla ont längre och det är ju bra. Nu vill jag se solen.........ja jag är en sommar människa så är det älskar när det är varmt, grönt och blommor ja då myser jag bara. Ebbis fyller snart 8 år fattar inte att mitt lilla barnbarn har blivit så många år, kommer ihåg när hon föddes ja då var jag det stoltaste och mest rörda människan i denna värld. Hur vacker var hon, finns ingen skala för det, och sen kom lille Abbe. Ja det kommer jag aldrig heller att glömma, åkte från Stockholm tidigt på morgonen för jag visste att det var på G. Jag hann till Hudik och då ringer Maria, mamma  det blev en POJKE!!!!!! Fattar Ni, nej jag trodde inte det var sant satt i bilen och mina tårar bara rann ner för kinderna utav LYCKA. Jag hade blivit mormor igen och fått ett till barnbarn som var en pojke. Stoltaste mormor finns inte jag har EBBA och jag har ALBIN min två älskade älskade barnbarn och kanske kanske kommer det fler det vet man aldrig. Men dessa små som jag har en som har snart blivit stora tjejen och går i skolan och hon är en sån fin människa lillla Ebba mormor älskling som har en speciell plats i mitt hjärta och sedan Hero man Abbe ja ni fattar nog inte men jag är den rikaste människan i världen som dessa två.


Tänker på dom båda och ler av lycka!


/Mormor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0