Stora och små problem

Ja vi har ju olika problem här i livet, vissa tycker livet är skit för att inte håret är bra eller att ungarna sina är tjuriga. Men väx upp och fatta allvaret i livet, inget är självklart. Idag kan allt vara som vanligt men imorgon vet man inget. Var ödmjukt och klaga inte..........mensvärk, snoriga barn, migrän eller ont i nacken vad är det när man har en allvarlig sjukdom.

Själv är jag mormor har en reumatisksjukdom som heter RA och ett barnbarn som är sjuk, men jag kan inte deppa för det, försöker jobba heltid fast jag är 38 mil ifrån och har kontakt med mina kära vara dag, flera gånger om dagen. Går på kortisonsprutor har fått en omgång men jag vill inte ha det igen, blev inte bättre men gjorde hemskt ont iaf. Men jag kan inte hänga läpp för det Albin  mitt barnbarn är positiv och det måste jag oxå vara.

Jag har det ganska bra ändå, bor i stockholm har ett bra jobb är delägare i ett företag,har ett sommarställe uppe i Sundsvall och har 2 underbara barnbarn (mormors allt) och jag har 2 flickor (mina barn av köttoch blod) som är helt underbara. Stolt som mamma är man, ni är så himla olika men det finns inga barn som ni båda.
Men många klagar man har ont där och där, och inget är roligt, man är arbetslös osv osv......men gör nåt då av livet!!!!! Ingen annan kommer ju att hjälpa dig!.........suck vad man kan bli trött, men man har råd med allt som att gå till frissan , träna, göra naglar,gå på massage, vara ute och fika med kompisar, äta lunch ute varje dag osv.........jag som jobbar gör inte det kontstig eller??????
Jag jobbar heltid, kämpar och försöker vara glad, gör det ni oxå livet är för kort för att vara en belastning för andra!
/Susanne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0