Panik, förtvilan och lycka

Ja tur man inte vet innan veckan börjar hur den skall bli. Albin har ramlat och slagit sig i huvudet onej.......det är ju det han inte får och hjälmen hade han inte på sig. Maria och en väninna fick åka på sjukhuset.........Albin fick göra skickt röntgen på hjärnan och han har fått en blödning. Jag satt hemma i Stockholm! Panik,panik, panik.....tårarna rann bara ner för mina kinder................VARFÖR bor jag här nere?!?!?!  När saker och ting händer hemma i Sundsvall så får jag panik vill bara hem till mina ungar. Tur är väl att det finns telefoner Anna var där, och Mia ringde. Sen på kväll runt halv 9 ringer Mia och säger att Ebba är på akuten.................nej inte det oxå. Jo hon har gjort illa sin fot....mommos lilla älskling.............Så igår åker jag ifrån huvudstade och hem till Sundsvall. Skitväder,snömodd och mörk och kommer hem till alla minaaaaaaaaaa, ja så är det. Blod är tjockare än vatten så är det bara. Albin är hemma Ebba struttar runt på kryckor, Maria och Ante är trött, så trött men  Anna var där när jag kom som vi alla var samlade. Idag så har Ebbis och mormor bestämt Ebba sover hos mormor i stugan.  Vi har nu gjort advent hur mysigt är inte det....??? Och imorgon kommer resten av familjen Persson, ja Anna hon jobbar ju och hon är mammas dåliga samvete.....men jag vet , vill Anna komma så säger hon det. ....."älskar dig unge" Mamma har nu oxå ringt och vill förmodligen komma.....ja så är det jag vill bo hemma i Sundsvall för så här är det inte i Stockholm.....Här är vi tillsammans men i storstan är man ganska ensam. Har tagit några blider på mina goa ungar......hoppa jag kan lägga in dom........Ebba stortjejen och Abbe är spindelmannenhero........hur lycklig kan man vara som mormor ........ja det finns ej ord.............ÄLSKAR ER MINA BARNBARN!!!! GÖR ALLT ALLT FÖR ER JAG LOVAR................/////Mormor

Kommentarer
Postat av: Annica

TACK!

Jag förstår dig så väl!

Vill inte vara här uppe! Vill ju vara nere i Stockholm nu! Hos lilla mamma och älskade Cristher.

Avstånd är inte lätt inte!

Hoppas de dina kryar på sig snart.

KRAM!

2008-11-24 @ 12:52:22
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh! Tack för de orden! Tårarna rinner utmed kinderna. Tror också att våra kära finns med oss. På ett eller annat sätt.

Massa kramar till dig!!!

2008-11-25 @ 17:44:39
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Susanne

Sköt om Er båda! Och tänk på dom fina minnena som ni har, och glöm dom aldrig.......

2008-11-25 @ 17:56:42
URL: http://baramormor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0