Imorgon kommer dom........jiiipppiee!

Ja nu är det en dag kvar till familjen Persson kommer ner till mormor i Solna. Och jag har fått den stora äran att få vara barnvakt hela lååååånga helgen.

Abbe håller på med sin 3:e starka kortisonbehandling så imorgon får han sin sista dos för denna gång och sedan åker dom neröver. Lite nervöst är det allt, jag vet ju att han kan vara lite ledsen nu dom här närmaste dagarna, och under den här perioden som han har varit sjuk så har han blivit lite rädd, och väldigt mamma kär. Men Maria och Andreas behöver få tid för varandra och det blir bra det här. Har nu precis pratat med Astrid Lindgrens sjukhus och Albin får komma dit på fredagsmorgon och ta prov. Här nere i Solna funkar det perfekt det är inga problem enligt dom så det känns ju skönt. Sen skall Ebba, Albin och mormor åka på Junibacken........har nog varit där sammanlagt 15 gånger sen Ebba föddes, Ebba börjar ju bli lite stor nu men Albin tycker det är roligt åka tåget och se Draken och Råttan och sedan har ju Pippi föreställning. På Lördag åker vi på Naturhistoriska för att titta på alla djur och sedan bär det nog i väg till Barkaby en sväng och vi går på ToysRus. Så min helg blir nog fulltecknad och väldigt väldigt rolig............vi får nog ta en sväng förbi NK också för att titta på deras fina julskyltning.........den har ju Ebbis vart och sett på sen hon var liten, och jag lovar den är fin.

Längtar som bara mormor kan göra.....

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad härligt att få rå om dina älsklingar en helg!

Själv ska jag krama mamma hela helgen tror jag. ;-)

KRAM!

2008-11-26 @ 18:31:20
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh vad glad jag blir! Bästa nyheterna på länge!!!!

Sköt om er nu i helgen och njut!

Det ska jag i alla fall göra. Pratade precis med mamma och hon hade bekymmer med hur hon skulle få plats med allt. Allt, undrade jag. Du ska ju bara vara här mellan lördag och söndag...

-Men jag har handlat till Emil lite....

Misstänker att hennes "lite" inte har samma proportioner som mitt "lite".... ;-)

KRAM!!!

2008-11-27 @ 14:57:48
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0