Torsdag och två dagar kvar

Idag har Abbe varit och tagit prov, under 10. Jag vi hade nog inte vänta oss annat, men hans vita blodkroppar är låga igen. Maria är ledsen.....och jag förstår henne. Mammas lilla älskling............hon är så stark och så förnuftig men ändå så himla skör.....ja det är ju hennes barn precis som jag känner för henne, älskade lilla unge. Men jag åker upp till Sundsvall tidigt tidigt på lördags morgon och kommer att vara med mina ungar som är det mest underbara som finns Maria, Anna,Ebba och Albin.......och Andreas. Jag måste säga ändå fast inte det är roligt med sjukhus så är det himla fina ändå på Sundsvall Sjukhus, Albin har fått varit och sett Snövit och idag när dom var och tog prov...........igen....så fick han julklapp av sin Anna sjuksköterskan på mottagningen som har hand om Albin som hon hade köpt till honom...himla fint gjort av henne. Albin och MIa hade även köpt en liten julklapp till Anna ,men så¨fick dom biobiljett med supe till barnen det var fint............är man allvarligt sjuk så tror jag att sånt värmer för alla föräldrar. Kommer även att bli roligt för Ebba för hon lever ju oxå med att lillebror är sjuk.
Sänder en lite önskan till Tomten......... Familjen har kämpat, men den som har kämpat mest är lilla Albin. SnällaTomten kan Abbe bli frisk.........som Ebba sa då behöver vi inga julklappar.

Jag tror Tomten läser det här och håller tummarna........


Mormor Susanne

Kommentarer
Postat av: Anonym

En hälsning från Christels mamma alltså mormor till Emil 5 år, som på nyårsdagen 2008 insjuknade i ITP.Det var en förskräcklig tid. Vi trodde inte att vi någnonsin skulle få leva ett normalt liv igen.

Det var ju ett enda vaktande i c;a 3 månader, sedan började värdena stiga. Läkarna hade genast sagt åt oss att det värsta med den här sjukdomen är väntan, för det finns ju egentligen inga mediciner som hjälper utan det är kroppen själv som skall sköta jobbet. När vi var som mest förtvivlade sa en läkare till oss att det är en "snäll" sjukdom. Vi oroade oss för att det för Emil skulle bli kroniskt

Enligt läkaren kan man leva ett helt normalt liv med ITP men man skall förstås inte börja boxas.

Efter att Emil blev sjuk( vi visste ju inte om att det fanns något som heter ITP) fick Christel kontakt med föräldrar till barn som också haft ITP.

Det kändes bra för henne att få diskutera med andra mammor. Om med och motgångar. Vår son har i sin umgängeskrets en ung kvinna, som tydligen har kronisk ITP och hon har nu fött barn. När hon började vänta barn var värdena 10 men började stiga. Det var meningen att hon skulle föda på ett specialsjukhus(där fanns blod för henne) men hon hann aldrig dit utan hon födde på närmsta sjukhus och allt gick bra. En av läkarna sa med bestämdhet till Christel att hon skall leva ett nomalt liv, börja äta .sluta snusa, pojken blir nog förr eller senare frisk.

Jag önskar er en god jul!

mormor Brita Skuthälla

2008-12-22 @ 08:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0